
Regulamin projektu ERASMUS +
oraz wyjazdów uczniów - mobilności.
I INFORMACJE OGÓLNE
- Projekt realizowany jest w okresie od 01.11.2024r. do 31.10.2025r. w ramach programu: Erasmus + „Kowale własnego losu”, nr 2024-1-PL01-KA122-SCH-00234438
- W projekcie mogą uczestniczyć uczniowie Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Kowalach.
- Projekt realizowany jest w formie: zajęć szkolnych, pozaszkolnych oraz indywidualnie przez uczniów.
- Językiem roboczym projektu jest język angielski.
- Główne cele projektu to:
- a) Integracja w szeroko rozumianym znaczeniu w duchu wzajemnego zrozumienia i akceptacji wobec wszystkich partnerów projektu.
- b) Wymiana doświadczeń kulturowych, kształtowanie tolerancyjnych postaw wśród młodych ludzi.
- c) Rozwijanie przez uczniów umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych.
- d) Rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim w sytuacjach życia codziennego, podczas współpracy, tworzenia projektów grupowych.
- e) Uwrażliwienie uczniów na konieczność głębszego zaangażowania w działania szkoły.
- Jednorazowo w projekcie może uczestniczyć 16 osób.
- Podczas pobytu w kraju partnerskim uczniowie prezentują wyniki dotychczasowej pracy, a także podejmują współpracę z uczniami z krajów partnerskich.
- Udział w projekcie jest dobrowolny oraz bezpłatny, gdyż jest realizowany ze środków Unii Europejskiej. Wyjazdy są opłacane z dofinansowania otrzymanego przez szkołę. Grant pokrywa koszty transportu, zakupu biletów lotniczych, ubezpieczenia, wyżywienia, zakwaterowania.
- Drobne wydatki własne pokrywają uczestnicy wyjazdu z własnych środków.
- Po powrocie uczestnik będzie rozpowszechniał rezultaty projektu w środowisku szkolnym i lokalnym (np. przygotuje prezentację na temat wyjazdu, którą zaprezentuje innym uczniom).
II ZASADY REKRUTACJI UCZESTNIKÓW NA WYJAZDY ZAGRANICZNE
- Rekrutacji uczniów dokonuje Komisja Rekrutacyjna w składzie:
- a) Dyrektor szkoły.
- b) Koordynator projektu.
- c) Przedstawiciel zespołu nauczycieli ds. projektu.
- Komisja dokonuje rekrutacji uczniów na wyjazd oraz sporządza listę podstawową i rezerwową kandydatów.
- Chętni uczniowie, w terminie ustalonym przez komisję, zgłaszają swoją kandydaturę wraz ze zgodą obojga rodziców/prawnych opiekunów na wyjazd dziecka za granicę.
- Wymagane dokumenty należy złożyć do koordynatora projektu w wyznaczonym przez niego czasie.
- Do rekrutacji mogą przystąpić dzieci spełniające następujące wymagania:
- a) Są uczniami klasy VII lub VIII Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Kowalach
- b) Posiadają umiejętność komunikowania się w języku angielskim na poziomie podstawowym.
- c) Nie sprawiają kłopotów wychowawczych.
- d) Angażują się w realizację projektu biorąc udział w działaniach na poziomie szkoły (przygotowywanie materiałów, prezentacji, dokumentacja realizacji projektu).
- e) Godnie wypełniają obowiązki ucznia/reprezentanta szkoły na forum szkolnym i lokalnym.
- f) Są komunikatywne, otwarte, umieją radzić sobie w różnych sytuacjach oraz posiadają umiejętność współpracy w grupie.
- Uczeń będący kandydatem na wyjazd powinien posiadać aktualny paszport lub dowód tymczasowy.
III PROCEDURA KWALIFIKACYJNA
- Podczas wyboru członków delegacji pod uwagę brane będą następujące kryteria:
- a) Średnia ocen z semestru poprzedzającego mobilność. Dla poszczególnych średnich ustalono następującą punktację:
- 5 – 5,5 – 30 punktów
- 4,5 – 5 – 25 punktów
- 4- 4,5 – 20 punktów
- 3,5 – 4 – 15 punktów
- 3 – 3,5 – 10 punktów
- b) Ocena z języka angielskiego z semestru poprzedzającego mobilność. Dla poszczególnych ocen ustalono następującą punktację:
- 6 – 30 punktów
- 5 – 25 punktów
- 4 – 20 punktów
- 3 – 15 punktów
- 2 – 10 punktów
- c) Ocena z zachowania Dla poszczególnych ocen ustalono następujące kryterium punktowe:
- Wzorowa – 50 punktów
- Bardzo dobra – 30 punktów
- Dobra – 10 punktów
- Poprawna – 0 punktów
- d) Wynik egzaminu określającego stopień opanowania wiadomości i umiejętności z języka angielskiego na poziomie A2+/B1 (test w załączniku) – ilość punktów zdobytych przez ucznia zostanie dodana do sumy punktów uzyskanych z w/w kryteriów (maksymalna ilość punktów do zdobycia z testu – 50).
- Z listy osób zgłoszonych do projektu wybranych zostanie 16 uczniów, którzy zdobędą największą liczbę punktów rekrutacyjnych. Pozostałe osoby zostaną umieszczone na liście rezerwowej. W sytuacji, gdy dwóch lub więcej uczniów uzyska identyczny wynik, który uniemożliwia jednoznaczne umieszczenie ucznia na liście podstawowej lub rezerwowej, uczniowie ci przystępują ponownie do testu określającego stopień opanowania wiadomości i umiejętności z języka angielskiego, z którego będzie można zdobyć dziesięć dodatkowych punktów. Zdobyte w ten sposób punkty nie wpływają na pozycję na liście pozostałych uczestników znajdujących się na wyższych pozycjach. Jeśli liczba punktów uzyskanych w ten sposób nadal pozostaje taka sama, ostateczną decyzję podejmuje dyrektor szkoły.
- Lista uczestników wyjazdu ogłoszona będzie najpóźniej na miesiąc przed planowanym terminem wyjazdu. Z posiedzenia komisji rekrutacyjnej zostanie sporządzony protokół zawierający datę posiedzenia, imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji, jak również listę uczniów zakwalifikowanych na wyjazd.
- Uczniowi i rodzicom przysługuje prawo pisemnego odwołania się od decyzji komisji rekrutacyjnej w terminie do 3 dni roboczych od daty ogłoszenia wyników rekrutacji do dyrektora szkoły.
- W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń komisja rozpatruje sprawę i w ciągu 3 dni roboczych od wpłynięcia zastrzeżeń ogłasza ostateczną decyzję, która jest nieodwołalna.
- W przypadku rezygnacji z wyjazdu, rodzice uczestnika pokrywają koszty poniesione przez szkołę (np. zmiana rezerwacji biletu lotniczego). W przypadku rezygnacji któregoś z uczniów zakwalifikowanych przez Komisję na wyjazd zagraniczny prawo wyjazdu nabywa uczeń z listy rezerwowej według kolejności.
- Dane osobowe kandydatów będą gromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacji projektowej.
- We wszystkich przypadkach nieobjętych niniejszymi postanowieniami decyzję podejmuje komisja rekrutacyjna, którą zatwierdza dyrektor szkoły.
- Decyzja zatwierdzona przez dyrektora szkoły jest ostateczna.
IV REGULAMIN WYJAZDU ZAGRANICZNEGO
- Uczeń może wziąć udział w wyjeździe wyłącznie za pisemną zgodą rodziców/opiekunów prawnych.
- Uczeń w terminie określonym każdorazowo przez koordynatora zobowiązany jest dostarczyć komplet dokumentów:
- a) Oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów w sprawie zagranicznego wyjazdu dziecka w ramach programu Erasmus+ „Nowoczesność i ekologia”
- b) Kserokopię paszportu/dowodu osobistego
- c) Pisemne potwierdzenie zapoznania się z regulaminem wyjazdu zagranicznego
- d) Zgodę na udzielenie pomocy medycznej
- e) Umowę dotyczącą wymiany zagranicznej.
- Uczestnicy wyjazdu muszą być do niego odpowiednio przygotowani (walizka na kółkach, odpowiedni ubiór, obuwie, paszport, legitymacja szkolna).
- Uczestnicy przelotu samolotem i ich rodzice/prawni opiekunowie mają obowiązek zapoznania się z informacjami znajdującymi się na stronie lotniska.
- Uczestnicy wyjazdu stawiają się punktualnie o wyznaczonej godzinie na wyznaczone miejsce zbiórki.
- Rodzice/opiekunowie prawni odpowiadają za dowóz uczestnika na wyznaczone przez organizatora miejsce zbiórki o określonej godzinie w dniu wyjazdu oraz bezzwłoczny odbiór w dniu powrotu.
- Opiekę nad uczestnikami wyjazdu sprawują wyznaczeni nauczyciele – w czasie podróży, podczas zajęć organizowanych przez szkołę goszczącą oraz podczas pobytu w hotelu.
- Podczas podróży uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania przepisów podróżnych oraz stosować się do poleceń opiekunów, pilota i kierowców.
- Uczestnik zobowiązany jest stosować się do postanowień, przepisów i regulaminów obowiązujących w obiekcie zakwaterowania oraz miejscach realizacji programu wycieczki (min. przepisów przeciwpożarowych, komunikacyjnych, poruszania się po drogach publicznych, ciszy nocnej, BHP).
- Każdy uczestnik wyjazdu zobowiązany jest zachowywać się kulturalnie, dbać o dobre imię szkoły i kraju, nie naruszać godności partnerów reprezentujących inną kulturę, religię, czy przekonania.
- Każdego uczestnika wyjazdu obowiązuje bezwzględny zakaz:
- a) samodzielnego – bez zgody kierownika wymiany – oddalania się od grupy,
- b) spożywania używek w jakiejkolwiek postaci,
- c) wszelkich nieodpowiednich i ryzykownych zachowań zagrażających zdrowiu i życiu własnemu oraz innych uczestników wyjazdu.
- Wszystkich uczestników wyjazdu obowiązuje ustalony program i rozkład czasowy dnia. Oddalanie się uczestnika z terenu zakwaterowania oraz miejsca prowadzenia zajęć może nastąpić wyłącznie za wiedzą i zgodą opiekunów, pod opieką, których się znajduje.
- Uczestnicy wyjazdów mają bezwzględny nakaz przestrzegania ciszy nocnej obowiązującej w danym obiekcie oraz przebywania w tym czasie w miejscu wyznaczonym na nocleg.
- Każdy uczestnik zobowiązany jest dbać o swój bagaż i pieniądze, przedmioty wartościowe oraz o mienie i wyposażenie miejsca, w którym przebywa.
- Nauczyciele nie ponoszą odpowiedzialności za zagubienie pieniędzy oraz zagubienie lub zniszczenie przedmiotów wartościowych zabranych na wyjazd.
- Za szkody wyrządzone przez ucznia odpowiedzialność ponoszą jego rodzice/ opiekunowie prawni.
- Rodzice ucznia, który musi zażywać jakiekolwiek leki podczas wyjazdu, przekazują je opiekunowi grupy (w oryginalnym opakowaniu, z datą ważności) wraz ze zgodą na podanie ich dziecku, określając przy tym sposób i częstotliwość dawkowania.
- Regulamin obowiązuje od momentu zbiórki przed wyjazdem do momentu zakończenia wyjazdu przez koordynatora.
- W przypadku rezygnacji z wyjazdu ucznia zakwalifikowanego do tego wyjazdu, koszty wynikające z tej rezygnacji (np. zmiana nazwiska na bilecie lotniczym, odwołanie rezerwacji, itp.) ponosi rodzić/opiekun prawny ucznia.
- Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez dyrektora szkoły.
Zapoznałam/zapoznałem się z REGULAMINEM
(podpisy uczestników wyjazdu):
Lp. |
IMIĘ I NAZWISKO |
DATA I PODPIS |
1. |
||
2. |
||
3. |
||
4. |
||
5. |
||
6. |
||
7. |
||
8. |
||
9. |
||
10. |
||
11. |
||
12. |
||
13. |
||
14. |
||
15. |
||
16. |
||
17. |