Deklaracja dostępności Szkoły Podstawowej

im. Wincentego Witosa w Kowalach

Moduł dla osób z niepełnosprawnością – znajduje się on w formie wysuwanego paska z lewej strony witryny.

 

https://spkowale.pl/

 


 

Strona spkowale.pl jest zaprojektowana z myślą o dostępności, zgodnie z wytycznymi WCAG 2.1, aby zapewnić równy dostęp do informacji i funkcji użytkownikom, niezależnie od ich zdolności. Strona posiada cechy:

1. Struktura i nawigacja:

  • Strona posiada logiczną strukturę, z dobrze oznaczonymi nagłówkami i sekcjami, co umożliwia łatwe poruszanie się za pomocą klawiatury lub technologii wspomagających, takich jak czytniki ekranu.
  • Nawigacja jest prosta i intuicyjna, z wyraźnie oznaczoną hierarchią menu i linkami do głównych sekcji strony. Dostępność przycisków, formularzy oraz nawigacji została zoptymalizowana dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych, myszki i klawiatury.

2. Kolory i kontrast:

  • Tekst na stronie jest odpowiednio kontrastowy w stosunku do tła, aby zapewnić czytelność osobom z wadami wzroku, w tym osobom z daltonizmem. Zastosowany kontrast spełnia minimalne wymagania WCAG 2.1 (co najmniej 4.5:1 dla tekstu normalnego i 3:1 dla tekstu dużego).
  • Kolory interfejsu użytkownika są dostosowane do osób z różnymi typami ślepoty barw, takimi jak daltonizm, dzięki zastosowaniu kombinacji barw łatwych do rozróżnienia.

3. Tekst alternatywny i multimedia:

  • Wszystkie obrazy i multimedia na stronie zawierają odpowiedni tekst alternatywny (alt text), który opisuje zawartość, co umożliwia użytkownikom korzystającym z czytników ekranu pełne zrozumienie przekazu.

4. Formularze:

  • Formularze na stronie są łatwe do wypełnienia i posiadają odpowiednie etykiety, które precyzyjnie informują użytkowników o wymaganych polach. Instrukcje i błędy formularzy są prezentowane w sposób zrozumiały, aby pomóc osobom z różnymi rodzajami niepełnosprawności w poprawnym ich wypełnieniu.
  • Formularze umożliwiają także nawigację przy użyciu samej klawiatury.

5. Interaktywne elementy:

  • Wszystkie elementy interaktywne, takie jak przyciski, linki czy formularze, są dostępne dla użytkowników korzystających z klawiatury, a także są odpowiednio opisane za pomocą technologii wspomagających.
  • Interakcje są zrozumiałe i spójne, co pozwala użytkownikom łatwo orientować się w dostępnych opcjach.

6. Responsywność i dostosowanie do urządzeń mobilnych:

  • Strona jest w pełni responsywna, co oznacza, że dostosowuje się do różnych rozdzielczości ekranów, w tym urządzeń mobilnych i tabletów. Każdy element strony jest dostępny niezależnie od urządzenia, z którego korzysta użytkownik.

7. Wydajność i optymalizacja:

  • Strona ładuje się szybko, co jest ważne dla osób z ograniczonymi zasobami internetowymi lub urządzeniami starszej generacji. Elementy multimedialne są odpowiednio zoptymalizowane, aby nie spowalniały działania strony.

8. Dostępność na różnych platformach:

  • Strona działa poprawnie na różnych przeglądarkach internetowych, a także jest zgodna z popularnymi technologiami wspomagającymi, takimi jak czytniki ekranu (np. JAWS, NVDA) oraz oprogramowanie do nawigacji głosowej.

Dzięki tym wszystkim cechom, strona jest zgodna z wytycznymi WCAG 2.1 i zapewnia równe szanse wszystkim użytkownikom, w tym osobom z niepełnosprawnościami, na pełne korzystanie z jej zasobów.

Dostępność architektoniczna

Budynek Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Kowalach przy ulicy Szkolnej jest podniesiony względem chodnika. Budynek ma trzy wejścia. Od strony ul. Szkolnej między furtką i wejściem znajdują się trzy schody bez podjazdu. Podjaz w postacie dwóch szyn może być ułożony po poinformowaniu pracowników szkoły. Od strony wschodniej budynku znajdują się szerokie drzwi, do których prowadzi bezpośrednio chodnik ułożony z kostki brukowej, nie ma schodów. Przy wejściu od strony boiska znajduje się trzecie wejście: bez schodów, z wysokim progiem. Wejście w tym miejscu jest wąskie.

Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się na ogólnodostępnym parkingu przed budynkach przy ulicy Szkolnej.

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego

Brak dostępności tłumacza języka migowego.

DOSTĘPNOŚĆ

Przejdź do treści